Игорь Бигдан (ibigdan) wrote,
Игорь Бигдан
ibigdan

Взаємозв‘язок такий

1. Україна – небагата країна. В нас досить складно вести бізнес, в нас великі ризики, в тому числі корупційні, в нас нестабільне законодавство, в нас немає чесної судової системи, нас немає в Євросоюзі, зате в нас є Росія на кордонах і Єрмак на Банковій.

2. Через все це в Україну приходить дуже мало зовнішніх інвестицій. Якщо вдаватися до примітивних аналогій, то уявимо, що гроші – це рідина, і тоді економіка США – це повна цистерна, економіка Польщі – каністра, а економіка Украіни – акваріум, на дні якого щось таки хлюпає. Завдання – так збудувати систему, щоб з економік інших країн щось перелилося нам, і в них рідини поменшало, а в нас побільшало.

3. У світі ЗМІ – це такий самий бізнес, як і виготовлення металу чи комп‘ютерних ігор. Мета бізнесу – прибуток.

4. Переважна кількість ЗМІ у цивілізованому світі зробляють саме продажем реклами.

4. Поки в Україні мало грошей, у нас відповідно маленький рекламний ринок. Тобто реклама коштує дешево, бо рекламодавців (бізнесів) небагато, а конкуренція за клієнта висока. Рекламу можна дати у ЗМІ, у соцмережах, на білбордах (які здебільшого незаконні, до речі), на об‘явах на стовпах, на асфальті трафаретом (теж незаконно), у транспорті і так далі. Висока конкуренція + низький попит = низькі ціни.

5. Це призводить до того, що 90+ відсотків ЗМІ в Україні збиткові. І якщо в якийсь момент ви знайдете джина і накажете йому позбавитись всіх ЗМІ, які працюють не як бізнес (заради прибутку власника), а як машина пропаганди (заради піару власника та тиску на ворогів власника), то в Україні зникнуть майже всі ЗМІ. Взагалі. Всі ці 1+1, Інтери, НАШі і так далі. Вони всі збиткові. Вони всі – лише політичний інструмент, як листівка чи білборд.

6. Так як 90+ відсотків ЗМІ в краіні не є ЗМІ у повному сенсі, а є аналогом білборду чи листівки, то відповідно 90+% людей, які називають себе журналістами, мають посвідчення журналістів і є членами спілок журналістів, не є журналістами. А є вони виключно пропагандистами і обслугою пропагандистських машин справжніх олігархів (Медведчука, Ахметова, Коломойського та інших), кандидатів в олігархи (Косюка, наприклад), регіональних міні-олігархів (директорів заводів яи власників великих ділянок землі) і так далі.

7. Це призводить нас до думки, що немає принципової функціональної відмінності між диктором телеканалу 1+1 і, наприклад, дизайнером, що малює макет передвиборчої листівки Володимира Зеленського. І той, і той лише гвинтики машин пропаганди.

8 і найголовніше. Така комбінація факторів є замкненим колом. Олігархи інвестують у завідомо збиткові ЗМІ і за допомоги цих ЗМІ впливають на політику, щоб політика працювала на них і приносила прибутки, які компенсують інвестиції у ЗМІ. Олігарх Коломойський втрачає на холдинг 1+1 десятки мільйонів доларів щороку, щоб прокачати кандидата, який стане президентом і дасть можливість вкрасти сотні мільйонів. Ось і все. Дебет, кредіт, сальдо.

Це можна змінити. Але не тільки заборонами. А реформами, які принесуть в країну іноземний капітал. За Apple, Nike, Toyota, JPMorgan Chase приходять рекламні бюджети, а за рекламними бюджетами – ЗМІ, для яких аудиторія і репутація важливіші за бажання власника розповісти про вбитих братів та пів-вареника.

З днем тих, кого майже нема.

З днем українського журналіста.

Юрій Гудименко, 06.06.21.

Tags: ДемСокира, Политика
Subscribe

Recent Posts from This Journal

promo ibigdan december 3, 2007 00:08
Buy for 1 000 tokens
Хотите 1 миллион просмотров вашей рекламы за неделю? Легко и не дорого. Хотите чтобы о вашем продукте или услуге узнали сотни тысяч уникальных посетителей? Запросто. Адекватные цены и профессиональный подход, базирующийся на 11-летнем опыте. Блог "Самый сок!" читают во всём мире. Среднее…
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 1 comment