Игорь Бигдан (ibigdan) wrote,
Игорь Бигдан
ibigdan

"Вчитися, вчитися, вчитися", як заповідав Ленін

Один плагіатор на ім’я Шкарлет вирішив, що якщо загрузити школярів, як рабів на галерах, то всі забудуть про його бездарність, плагіаторство і місцями навіть відверту тупість. Тому МОН під проводом Сергія Миколайовича відправив на обговорення новий проєкт типової освітньої програми для учнів 5-9 класів, в якому збирається запровадити 8 годинний робочий день для учнів, починаючи вже з 7 класу. Ми ж назвали це просто — «здохни на шляху до знань».

А ще там християнська етика, яка може легко стати обов’язковим предметом і від нього уже хрін відмовишся, навіть якщо ти буддист, пастафаріанець і вірянин Палаючої Церкви Матріархального Патріархату. Навіть якщо випалиш вогненними літерами на стінах школи статтю 35 Конституції України, ту частину, де вказується, що школа відокремлена від церкви.

Це якщо дуже коротко і дуже виважено переказати проблеми запропонованої на громадські обговорення типової освітньої програми для учнів 5-9 класів закладів загальної середньої освіти. Якщо вам не доводилося цікавитися раніше, то така типова освітня програма визначає основні питання освіти — що, як і у якому об’ємі має вивчатися. Звичайно ж ми у проєкті «Сокирою в освіту» не могли лише втомлено споглядати, як у наших дітей відбирають дитинство, тому ми усе ретельно вивчили і у терміни визначені МОНом надали свої зауваження.

Головним чином, ми висловлюємо незгоду зі збільшенням навантаження на учнів. Складається таке враження, що МОН тупо загубив десь учнів у цій реформі. Бо якраз їхні інтереси і права проігноровані ледь не повністю. Хто пам’ятає, чому затівалася освітня реформа? Та тому, що діти гибіють в школах і вдома над уроками, а при цьому якість їхнього життя, якість знань — лише падають. Так не повинно бути, так не повинно було лишатися. Змін вимагали батьки, змін вимагали учні, змін вимагали лікарі і педагоги. І от змінюємо… Як виявилося, на думку МОНу, розвантажити учнів у школі, покращити якість освіти можна…. збільшивши навантаження учнів десь на 3 години.

Уявіть собі. Реформована середня школа передбачає адаптивний період у 5-6 класах. Там діти адаптуються до нового режиму навчання. Адже у 4 класі їхнє навантаження складає 23 години на тиждень. І от після літніх канікул дитина приходить у школу, а там її чекають 28 годин на тиждень і це без фізкультури, а докиньмо ще 3 години фізкультури і отримаємо по 6 уроків щодня, а один день взагалі 7 уроків. У 7 класі у дітей навантаження у деякі дні зростатиме до 8 уроків на день.

Порахуйте уроки та перерви і ви отримаєте повноцінний робочий день дорослої люди, от тільки без обідньої перерви тривалістю годину. І доросла людина після роботи приходить додому і не повинна продовжувати працювати, а учнів після 8 годин у школі, чекає ще вдома як мінімум 3-4 години роботи. Запропоноване Типовою програмою навантаження семикласників перевищує навіть кількість навчальних годин у Санітарному регламенті. Це не припустимо. Саме задля зменшення навантаження на учня, задля повного і врівноваженого засвоєння предметів і передбачено перехід на 12-річну освіту. І тут сюрприз — МОН розвантажує учнів, збільшивши на них навантаження і кількість обов’язкових предметів. Де тут логіка?

В коментарі до новини про розробку типової освітньої програми міністр освіти та науки говорить: « Під час розроблення проєкту документа враховано гарантовані державою права щодо академічної, організаційної, фінансової та кадрової автономії закладів освіти, а також права педагогічних працівників на академічну свободу». Де тут права та інтереси дітей? А немає їх. Їх загубили.

Права дітей губляться, бо важливо зберігати навантаження педагогам, бо стародавня система оплати праці вчителів передбачає прив’язку лише до кількості годин. Нікого хвилює наскільки ефективно працює педагог, головне щоб він мав побільше годин. Звичайно ж, коли стоїть питання кількості годин і нормального життя дітей — години перемагають, бо за ними гроші. З таким підходом, здоров’я учнів, їхнє життя, їхні права і бажання нікого не хвилюють. Гроші за іншим, вони за годинами. Тому геть дітей із реформи, головні у освіті не вони.

Виходить, що у нас школа працює заради школи, заради педагогів, заради адміністрації і чиновників, заради нудного і пустопорожнього процесу, а не заради учнів, не заради майбутнього України.

Ми вимагаємо зменшити навантаження бодай на 3 години на тиждень для учнів 5-9 класів.

Ми вимагаємо скоротити список інваріативних предметів. Похвально, звичайно, те, що у типовій програмі більше уваги приділяється математиці, природничим наукам та вивченню мов, але перенесення варіативних предметів у список обов’язкових, якраз і призводить до перенавантаження учнів. Лишіть дітям час на заняття спортом, мистецтвом, самоосвітою, відпочинком врешті-решт.

Всі внесені у список предмети цілком успішно можна вивчати у складі інших курсів. Чому фінансову грамотність не внести у курс математики? Хай би діти замість абстрактних швидкостей потяга рахували в задачах зміну ставки по кредиту або ж підвищення доходу за рахунок реалізації активів. Цілком логічні і корисні задачі в курсі математики.

Рядок в програмі «Предмети морально-етичного спрямування» «підкорив» мене повністю. Адже ніякої конкретики, ніяких чітких формулювань, усе на розсуд адміністрації і тут ми можемо, звісно, отримати цілком нормальний курс етики для 5 класу, а можемо отримати і «Християнську етику», від якої батьки вже не зможуть відмовитися. І нікого вже не цікавитиме, що ви буддисти, адвентисти сьомого дня, віряни в макаронного монстра чи адепти Палаючої Церкви Матріархального Патріархату.

Неточні формулювання завжди призводять до проблем, у цьому випадку ми бачимо взірець неточних формулювань. Морально-етичне виховання теж легко можна інтегрувати у всі обов’язкові курси — у математику і ботаніку, у англійську мову і українську літературу, аби було тільки бажання і воля педагогічного начальства викладати дітям не колір очей головної героїні роману, а розбирати з учнями морально-етичні дилеми.

Я точно знаю, що наш лист із такими зауваженнями у МОН не один. Такі ж або подібні побоювання висловили фактично всі ГО та освітні активісти, то все ж є шанс, що МОН у реформі середньої школи врешті знайде дітей і зрозуміє заради чого і заради кого слід змінювати і змінюватися.

Ми будемо вдячні за підтримку донатом проєкту «Сокирою в освіту».

Татуся Бо, спікер Демократичної Cокири з питань освіти

Tags: ДемСокира, Жесть!, Политика
Subscribe

  • Народное творчество

    Подборка безумных и/или прикольных скриншотов из соцсетй.

  • Коротко (спецвыпуск)

    а я играю на гармошке не потому что крокодил я просто в детстве в музыкалку ходил * * * олег на свингерской тусовке был неприятно поражён когда…

  • Коротко

    Думал написать пост, исполненный пассивной агрессии, но было бы ради кого напрягаться. * * * Стартап: пуховики для веганов на тополином пуху. * * *…

promo ibigdan декабрь 3, 2007 00:08
Buy for 1 000 tokens
Хотите 1 миллион просмотров вашей рекламы за неделю? Легко и не дорого. Хотите чтобы о вашем продукте или услуге узнали сотни тысяч уникальных посетителей? Запросто. Адекватные цены и профессиональный подход, базирующийся на 11-летнем опыте. Блог "Самый сок!" читают во всём мире. Среднее…
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 12 comments

  • Народное творчество

    Подборка безумных и/или прикольных скриншотов из соцсетй.

  • Коротко (спецвыпуск)

    а я играю на гармошке не потому что крокодил я просто в детстве в музыкалку ходил * * * олег на свингерской тусовке был неприятно поражён когда…

  • Коротко

    Думал написать пост, исполненный пассивной агрессии, но было бы ради кого напрягаться. * * * Стартап: пуховики для веганов на тополином пуху. * * *…