Игорь Бигдан (ibigdan) wrote,
Игорь Бигдан
ibigdan

Струс мозку



Ніхто не обманює себе більше, ніж батьки і вчителі, котрі вважають, що "школа має навчати розумному, доброму і вічному, а поганому навчать і без нас". Ну, крім людей, котрі досі підтримують Зеленського.

Ця позиція зазвичай означає, що подана в школі інформація має бути випещеною і заквітчаною, не ставити дитину перед серйозними проблемами, не змушувати її самостійно шукати вихід з етичних колізій, не ставити проблемних питань, з якими вона сама зіткнеться.

Якщо йдеться лише про викладання літератури чи народознавства, то тут суто світоглядна проблема: бажання розповідати про вербу над край-водою і прекрасний вкраїнський край просто означатиме, що в момент, коли діти відкриють для себе цікаву альтернативну інформацію, на шкільну програму і - що важливіше - на авторитет учителів, які палко розповідають їм про тризуборогів і синьо-жовті веселки їм стане байдуже, бо вони просто не будуть їй довіряти. Або, в кращому разі, ставитимуться до неї як до пісної та нецікавої зобов'язайлівки, якою система викладання гуманітаристики в нас, по суті, є. Якщо ви вже встигли почитати між рядками - ні, цей абзац не означає, що я адвокатую скасування уроків мови і літератури. Вгамуйтеся.

Але на скріншоті просто частковий випадок вкрай поширеної позиції казкового дурня: якщо не думати про погане, то погане й не станеться. Це виглядає страшно. Це виглядає як люди, котрі мають підготувати дітей до решти їхнього життя, буквально залишають їх зі світом напризволяще. Стають не провідниками у масив інформації і колізій сучасного світу, а безглуздими греблями, котрі якогось біса пробують загатити реальність і протестують проти книжок, які розповідають дітям про неповні сім'ї, інвалідність, хвороби, самопізнання чи сексуальність, бо дітям таке знати не можна. Не від дорослих. Інформацію вони мають засвоїти десь-інде, в якомусь невідомому лімінальному просторі, в який, як відомо, потрапляють діти, коли виходять зі школи. Все погане, що є в світі, діти мають засвоїти самостійно, на дозвіллі. Від дорослих діти мають перейняти лише все хороше і букет стереотипів, який надалі змусить їх ненавидіти ближніх просто за те, ким вони є. Купа людей граються в гіперопіку навіть не через любов до дітей, а через любов до радянської педагогіки і максим про те, чим має займатись освіта. Освіта має розповідати, що ми живемо в досконалому та безпроблемному світі соціалізму з людським обличчям, а хто пробує говорити про цей світ критично - ворог нашого ідеального суспільства. Принаймні, так виглядає.

Цей допис, звісно, рафіноване ААААААА навіть за мірками звичайних обговорень сучасної літератури в програмі, особливо нездатність пояснити дитині, хто такий вітчим. Але з того, що як не Кріт, котрому наклали на голову, так Мая і її мами постійно викликають ув аксіологічно правовірних батьків і вчителів екзотермічну реакцію трохи нижче центру тяжіння, давно видно, що бездуховність дитячих книжок є основною причиною нашої освіти. Якби дітям не давали читати книжки про реальні проблеми, які бувають у сучасних дітей, діти були б значно щасливіші. Років до п'ятнадцяти. А майбутні проблеми проблеми цих дітей учителів, а нерідко й батьків не обходять - вони свій обов'язок сповнили.

П.С. А Марина Павленко крута. Якщо маєте дітей відповідного віку, а вони ще не читали - спробуйте. Є чималі шанси, що сподобається і вам, і їм.

Остап Українець

Tags: !
Subscribe

promo ibigdan Грудень 3, 2007 00:08
Buy for 1 000 tokens
Хотите 1 миллион просмотров вашей рекламы за неделю? Легко и не дорого. Хотите чтобы о вашем продукте или услуге узнали сотни тысяч уникальных посетителей? Запросто. Адекватные цены и профессиональный подход, базирующийся на 11-летнем опыте. Блог "Самый сок!" читают во всём мире. Среднее…
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 43 comments