Игорь Бигдан (ibigdan) wrote,
Игорь Бигдан
ibigdan

Дурак та дороги

Оскільки Президент традиційно не зміг оминути тему доріг, тоді прокоментую це і я, на правах колишнього.

Отже:

- «ми збудуємо в 9 разів більше доріг у 2020 році».

Незрозуміло, що мав на увазі президент. Жодної нової дороги вони не будують, окрім окремих ділянок Київ-Дніпро, які ще ми почали, а все інше - ремонт. В 2018-19 рр було відремонтовано близько 4000 км щороку. В 2020 обіцяють 4200 км!

Чи це в онлайн школі математики підказали, що 4 200 більше від 4000 у 9 разів? Ну, восени порахуємо точно, бо на початку року обіцяли зробити 6500 км, зараз - вже впало до 4200, а наразі ремонтують лише наче 2600 км...

- президент киває на мерів міст, що вони погано будують місцеві дороги. Прошу пояснити пану президенту, що місцеві дороги - це недержавні шляхи нижчих категорій в рамках області і відповідають за їх стан облдержадміністрації, яким для цього передається 35% Дорожного фонду. Тому, коли немає доріг в області - це теж винуватий президент і його «намісник» - керівник облдержадміністрації.

А мери міст відповідають за комунальні дороги! До речі, населені пункти теж мають право отримати до 20% від 35% Дорожного фонду, але це довго і нудно пояснювати.

- президент обіцяють відремонтувати частину доріг державного значення, а саме 24 000 км до 2024 року. Ми затвердили програму розвитку доріг державного значення до 2022 р і територіальних - до 2023 р, згідно з якою мало бути відбудовано 47 000 км доріг. Для чого Зеленському зараз будувати менше і довше - не зрозуміло. Можливо, тому що дорожче?

- обіцянка президента про додаткових 3 млрд доларів на ремонт мостів - звучить красиво і благородно.

Але є багато але...

Якщо в тебе 169 000 км доріг, то ремонт 4 200 км ніхто не помітить.

У нас більше 16 000 мостів, з яких більше половини в аварійному стані. 70 млрд грн на 5 років на них - це трошки більше ніж нічого. Лише Запорізький міст коштуватиме платникам податків понад 11 млрд грн.

І цілком символічно, що в ті хвилини, коли президент просторікував про «Велике будівництво», на його рідній Дніпропетровщині впав міст, який пов’язує дорогу державного значення з його рідним Кривим Рогом. Поки відремонтують, доведеться довго їздити в об’їзд.

Про дороги можна ще багато писати: чому не стало дешевшим будівництво, якщо бітум подешевшав і корупція відсутня, чому відсутній ваговий контроль (від перегрузу, до речі, падають мости і нищаться одразу новозбудовані дороги), куди подівся незалежний контроль якості, чому заблоковано тендерів на 11 млрд грн і ким, що відбувається з гарантіями на збудовані дороги, чи готові нові тендери і чому не перейти на довгопланову стратегію будівництва: в першому році проводиш тендер, в наступному мобілізація і початок роботи (тоді буде реальна конкуренція на торгах, а не як зараз: де завод - там і будую), що реально робиться з кадровими призначеннями на місцях, ну і ще багато інших питань.

Це добре, що президент втручається, а Кубраков старається, але якщо ми називаємо будівництво великим, то воно таким і має бути.

Або всі працюють, або потім нічого з того не буде...

Volodymyr Omelyan

Tags: Зеленский, Зелёная моча, Политика, Фейл
Subscribe

promo ibigdan Грудень 3, 2007 00:08
Buy for 1 000 tokens
Хотите 1 миллион просмотров вашей рекламы за неделю? Легко и не дорого. Хотите чтобы о вашем продукте или услуге узнали сотни тысяч уникальных посетителей? Запросто. Адекватные цены и профессиональный подход, базирующийся на 11-летнем опыте. Блог "Самый сок!" читают во всём мире. Среднее…
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 3 comments