?

Log in

No account? Create an account
ЖЖ Украина

Самый сок!

всё то интересное в сети, что попало в мои сети


Предыдущий пост поделиться Следующий пост
ЖЖ Украина

В продовження теми квантового Шевченка



Вчора у розмові зі студентами курсу Тетяни Трофименко я зрозумів, чому Тарас Шевченко у його класичному образі є для української культури вкрай шкідливим. У тезах це виглядає так:

1. Шевченко, на відміну від Гоголя, який був колезьким реєстратором, не належав до російського дворянства. Від самого початку він був рабом, а потім - кримінальним злочинцем. У нього не було жодних перспектив доєднатися до імперського проекту, тому він міг дозволити собі значно більше, ніж російський чиновник Гоголь, який натомість мав значно більше можливостей аби доєднатися до європейської культури - тобто постійно їздити в Європу і спілкуватися там із сучасними діячами культури, просувати свої ідеї та книжки.

2. Становище раба та кримінального злочинця викликало у Шевченка постійне відчуття несправедливості і, як наслідок, - ресентимент, прагнення до поновлення справедливості за будь-яку ціну. Під впливом ресентименту людина здатна на неадекватні дії. Найкращий приклад цього - Путін.

3. В Російській імперії вважалося дурним тоном виглядати уособленням провінційного типажа, наприклад, типового українця. Але Шевченко під впливом ресентименту протестував проти цього і саме й намагався виглядати як типовий українець. Але це був типовий українець ХІХ сторіччя в уявленні Тараса Шевченка. Ми не знаємо, чи було це уявлення адекватним, чи лише його суб'єктивним.

4. На жаль, протест Шевечнка був невдалим: в Москві сподобався образ провінційного вусатого українця в шапці, який весь час стогне і плаче, а у вільний від цього час їсть галушки із борщем. Саме тому цей образ і почав продукуватися так масово.

5. Такий образ Шевченка є зручним для внутрішнього вжитку на теренах Русского мира. За його межами він не викликає ніякої реакції. Згадаємо Гарольда Блума, який з усієї умовно "слов'янської" літератури додав у свій "Західний канон" тільки одного Льва Толстого.

6. Для того, щоб українська література нарешті почала викликати хоч якесь зацікавлення на заході, ми маємо відмовитися від її образу, створеного у ХІХ сторіччі під впливом ресентименту Тараса Шевченка. Поновлювати справедливість треба, але таким чином, щоб не вийшло ще й собі на шкоду.

7. Єдиний шлях зробити українську культуру сучасною і конкурентною на світовому рівні - вивчити уважно, що ж таке сучасна і конкурентна культура, і спробувати хоча би відтворювати те, що вона напрацювала на сьогоднішній день. А ще краще - йти значно далі.

8. Той, хто протистоїть цьому руху вперед, і штовхає його навіть назад - до образу ресентименту зразка ХІХ сторіччя, є справжнім ворогом української культури.

9. Сучасний митець має весь час пам'ятати, що сьогодні 2019 рік, а те, що було в минулому, використовувати лише як матеріал для переосмислення. Образи минулого мають піддаватися якнайбезжальнішій критиці та деконструкції. Тільки так вони можуть мати користь і бути актуальними для сьогодення.

взято у Олександра Сергієнко


promo ibigdan 十二月 3, 2007 00:08
Buy for 1 500 tokens
Если вы хотите сделать хорошую рекламу вашему продукту или услуге - вы зашли по адресу. Блог "Самый сок!" читают во всём мире. Среднее количество просмотров на каждый пост - 50 тысяч, среднее количество просмотров блога в месяц - 4-5 миллионов. Изучить аудиторию блога в разных разрезах можно в…

  • 1
tank_ua 25 февраля, 11:27
шкідливо читати таких знавців літератури, які тричі не знайшли українського аналогу отого хранцезського "ресентименту".

а сабж про шевченко та хмельницького - баян.

euthanasepam 25 февраля, 21:05
+

І мислять москвосужрем: «дурний тон».

Vitaliy Bidenko 25 февраля, 11:28
картинка до цих тез то просто шикарна

tank_ua 25 февраля, 11:30
велкам на метро тараса щевченка - там в оригиналах (по крайней мере были 2 недели назад).

ammebius 25 февраля, 11:46
Вже нема. Після нападу скаженого хорта все познімали..

paper_barvinok 25 февраля, 12:00
а що, геть усі порізав? Бо я бачив в новинах що ходив парубок з ножем канцелярським там підрізав. Відео знімали як він біснувався. Так взагалі робити і розмахувати ножем, навіть таким - в громадських місцях не мона.

ammebius 25 февраля, 12:33
Національний музей Тараса Шевченка, Київський метрополітен та ілюстратор Олександр Грехов повідомляють про дострокове припинення виставки «Квантовий стрибок Шевченка. Метро».

Цими вихідними більшість постерів виставки було знищено молодим чоловіком, озброєним ножем.

За 10 днів експонування виставки організатори отримали сотні позитивних відгуків від відвідувачів. Радість від впізнання, неочікувані паралелі, сміх, хороший настрій і бажання прочитати/перечитати Шевченка – основний меседж цих повідомлень.

Мистецтво – простір діалогу. Діалогу поколінь, діалогу цінностей, діалогу інституцій. Але діалог – це передусім взаємоповага. Ми проти агресії та вандалізму. Тому колективно вирішили достроково закрити виставку. Безпека пасажирів та відвідувачів виставки важливіша за ідеологічні чи художні амбіції.


https://www.facebook.com/events/494499244410810/permalink/501672827026785/


abbat81 25 февраля, 11:33

Бузина. Реінкарнація.


paper_barvinok 25 февраля, 11:49
Бузини закінчилися, на щастя. Таких покидьків вже нема, точніше саме такий був один і його місце там де він лежить.

abbat81 25 февраля, 12:34

його місце не пустує


Роман Долгополов 25 февраля, 13:32
: в Москві сподобався образ провінційного вусатого українця в шапці,

А че в Москве то,столица в Питере была)

karpen_com 26 февраля, 9:47
Шевченко раскручивался совком как истинный борец за украину в составе РФ. ОГОГО как раскручивался. А NV HOHOL тупым совком считался руське-писателем, стебущим украинцев.
Что на самом деле оба тезиса есть продукт пропаганды и не имеют под собой действительности ИМХО стало ясно только 10-15 лет назад.

ztmr 25 февраля, 13:41
Только сегодня думал о том, что искусство развлекает. Литература, музыка, живопись, театр, кино — всё это создано для развлечения. Нет, не для сопровождения жратьпить посиделок, хотя и для них тоже. На каждом уровне развития человека существует разный уровень запроса на такие развлечения. Но суть одна — развлекать. Те, кто говорит об особой миссии искусства — он или не в себе или участник «индустрии». Или совок.

Так вот, Шевченко — развлекает. А эта копипаста — унылое совоковое самопожирание. И автор трохы пи*дун. Крепостной — не раб… и дальше по контексту.

mmyau_mmyau 25 февраля, 17:24
Суть хорошего писателя в том, что его творчество, хотя и является отражением его современности, продолжает оставаться понятным, востребованным, и трогать сердца сколько угодно времени спустя. Вот взять Шекспира, это 16 век, не 19. Актуально поныне? Да.

euthanasepam 25 февраля, 21:09
І ви читаєте Шекспіра в оригіналі?

mmyau_mmyau 25 февраля, 21:12
Шекспира в оригинале сейчас осилят разве что специалисты по средневековой лингвистике. Все читают адаптацию.

euthanasepam 25 февраля, 21:16
Не вигадуйте. Шекспір не писав середньовічною мовою. Мова Шекспіра цілком зрозуміла сучасним знавцям англійської мови, проте зі словником старої лексики і деякою підготовкою в частині граматики. А я вас «на вошивість» перевірив. От староанглійську мову ви справді не зрозумієте, якщо не вивчали. Та й навіть Чосера… Ви та ваші «всє» читаєте переклади москвосуржем. :)

xb9 26 февраля, 3:21
Шекспир в оригинале читаем но очень много архаичных слов и выражений.
He hath abandoned his physicians и так далее.

Чосер это конешно круче - Whilom, as olde stories tellen us....
там без преревода с английского на английский надо быть лингвистом.

euthanasepam 26 февраля, 8:55
Тут дещо інша проблема з таким формулюванням: «русскіє всєґда піздят».

karpen_com 26 февраля, 9:49
Орест Лютий, а ну перелогинься)))

euthanasepam 26 февраля, 9:52
Заспіваймо краще пісню:


Alexandr Saull 26 февраля, 15:30
Как по мне то с Шевы можно малевать, новую чисто украинскую религию, со всеми атрибутами, блекджеком и шлюхами))
Почитать того же "кобзаря", там же стихи прям током хуярят по энергетике, прям до мозга кости. Как по мне необходимо, уменьшить его присутствие в школьной программе, что бы человек сознательно подходил к изучению этой глыбы, и во избежание всяких "в сраку пороху напхайте, підпаліть та утікайте" и т.д. + добавить побольше нестареющего минимализма, с уклоном в монументальность.

  • 1